Personligt

Paris, je t’aime…

20170221-102815

Sitter och drömmer och försöker strukturera upp resan till Paris! Åhhh nu längtar jag verkligen. Inte många veckor kvar :). Jag är en sådan som vill ha allt färdigt, eller i alla fall ha en plan på hur jag vill ha upplägget på dagarna innan jag åker. Tänker mig att man en dag bara har en shoppingdag och ”gör stan”, promenerar & kikar in i butikerna längst Champs-Élysées (& tar triumfbågen på samma gång) samt åker till Lafayette… men framförallt hittar något supermysigt café att spendera tiden på. För något som fransmännen är bäst på är ju bakelser! Jag har även sett att dom säljer helt makalösa crépes med Nutella, banan/jordgubbar, grädde i varje gathörn, ser så fantastiskt gott ut! Sedan att man resterande dagar försöker att proppa in alla måste-sevärdigheter, fast på ett smart sätt…

Jag har även hittat ett brunchställe som heter Season som ligger på 1 Rue Charles-Francois dupuis, som har en massa gottigheter att dö för! & så måste jag ju såklart till Ladurée, haha jag tror inte vi blir rastlösa helt enkelt, eller hungriga ;). Restaurangerna måste vi också titta upp, verkar som att man måste boka i förväg om man vill äta på de mest speciella ställena.

Nu håller jag bara tummarna att vädret är med oss, skulle vara så fantastiskt om våren hinner komma igång!

Kommentera

