Hemma hos mig

Porslinsporr?

photogrid-1488030290140_orig20170225-143651_orig

Porslin kan vara det finaste jag vet! Är helt galen i Mateus. Har ett till skåp med stora spetstallrikar (som jag för övrigt typ aldrig använder) eftersom dom är alldeles för stora, de passar allra bäst som grilltallrikar eller uppläggningsfat.

Sedan har jag whiskey- & cocktailglas i Orrefors carat-serien & lite mer vinglas från Kosta Boda samt kaffekoppar & dessertskålar från Iittala i ett annat skåp haha.

Som ni märker är jag heeeelt galen i glas & porslin. Men allt blir ju så himlans mycket godare att äta & dricka ur då vill jag lova :).

Kommentera

