Mat & recept

Veggi x 2

dsc_9154dsc_9174

De här två rätterna är nog mina minst fancyfancy rätter någonsin. Igår upptäckte jag nämligen att jag hade en zucchini i kylskåpet som jag behövde göra någon rätt av. Jag tog för givet att jag hade köttfärs eller quorn i frysen, men jag hade bara lammfärs (vilket jag vill göra fetaostfyllda lammfärsbiffar av i morgon).

Så jag var tvungen att komma på något annat att fylla zucchinin med… Det jag hade i skafferiet var en massa olika ekologiska bönor & kikärtor. Så jag improviserade & gjorde en slags ”bönsås” av svarta bönor, krossade tomater, lök & massa goda kryddor istället! & vet ni vad? Det smakade typ som köttfärsås, fast tusen ggr godare :). Åh vad jag älskar gratinerad zucchini!

& idag upptäckte jag att jag hade en orörd rödkål i kylskåpet samt att jag hade köpt på mig en himla massa kikärtor! Så jag rostade kikärtorna i smör samt kryddor. & gjorde en vinägrett  & serverade dem med rödkålen + halloumi.

Kommentera

