Personligt

Bonjour



En snabb update… Jag har inte hunnit fotografera sådär jättemycket idag. Vi har varit så himla trötta hela dagen pga. vi åkte så tidigt i natt! Trots det har vi redan flängt runt i halva Paris. Det tar himla långt tid att ta sig runt. Halva tiden går liksom åt till att ta sig dit man vill. Paris är så stort!

Idag spanade vi in Triumfbågen & passade på att fika på Laduree när vi ändå var i knutarna, typ det dyraste jag någonsin ätit när det kommer till bakelser! Alltså 90 kr för en kopp te & 150 kr för en bakelse? Sjukt!

Sedan har vi mest strosat omkring i staden för att göra oss hemmastadda. Det är såå fint & massvis med vårblommor överallt. Dock har det varit rätt gråmulet hela dagen, kanske därför det inte har varit så roligt att fota. Det är rätt fuktig luft, typ 12-15 grader, så jag är nöjdast över att jag slipper snön. & alla är sååå hjälpsamma mot oss!

Nu har vi precis ätit middag på ”La Fontain de Mars”, som Obama tydligen har ätit på. Vi var ute efter fransk mat & blev då tipsade om just den här restaurangen… som jag förövrigt inte vill tipsa er om haha. Vi var föga imponerade! Undra om Obama blev nöjdare? Presidenter kanske inte är så kräsna haha :D

Imorgon tänkte vi åka upp i Eifeltornet samt besöka Louvren! Sen får vi se om vi hinner något mer, resten tar vi på lördag. Jag är redan helt sönderstressad, vi måste ta det lugnare imorgon. Båda ligger helt däckade nu. Nä nu längtar jag till hotellfrukosten…

Mvh,

Hon som älskar mat ;)

Kommentera

