Inredning · Inspiration · Uterum

En spaljé som insynsskydd

Samtliga detaljer kommer från Granit

Febern stiger & näsan rinner. Jag har inte fått mycket gjort idag, förutom att uppdatera bloggen med en massa inspiration haha. Jag går fortfarande runt i en sidenkimono, har varken borstat håret eller klätt på mig :). Ska snart försöka göra iordning lite middag.

Något som jag också vill göra på min uteplats i år år att sätta upp ett staket eller en spaljé. Som kan fungera som ett insynsskydd på min ”kortsida” av uteplatsen. Där brukar nämligen barn cykla o.s.v. samt stå & kolla på mig när jag sitter & solar eller äter middag, vilket är mindre trevligt ;D.

Jag tror att det är svårare att få igenom ett plank/staket av styrelsen i min bostadsförening, då det förmodligen kan se lite lustigt ut om alla börjar sätta upp olika slags plank :). Jag har hittat ett väldigt fint staket på Bauhaus, men jag funderar först på att testa med denna spaljé från Granit. Köper jag två sådana täcker det en bredd på 100 cm & en längd på 180, vilket känns rätt bra. Sedan tänker jag mig att jag sätter dessa i min rabatt på kortsidan samt planterar någon fin klätterväxt, hänger ett par krukor med blommor & lite ljus som dekoration. Det kan väl bli rätt bra?

Kommentera

