Hemma hos mig · Uterum

Flowers are happy things

Dessa söta kaktusar måste jag tillbaka & köpa. Fick inte med mig så mycket när jag var & handlade blommor utan varken bil eller cykel. Tänkte ha en kaktus i min lilla rosa Svenskt Tenn kruka & en i min Hortus eller Skultuna kruka. Tror det kan bli fint!

20170409_170851

Detta ”paradisträd” fick dock följa med hem :). Jag är ute efter lite inneblommor som håller länge & kan vara mina sambos i evigheter. Jag var även ute efter ”elefantöra”, men Blomsterlandet hade inte den sorten tyvärr. Så tänkte chansa & se om Plantagen har  (måste ändå åka & köpa lite påskliljor till borden).

20170409_170831

Jag fyllde även varukorgen med ranunkler, lavendel (som luktar helt underbart), minipenséer & murgröna som så småningom kommer växa & hänga ned utanför krukorna i mina planteringar, blir mycket finare med olika höjder tycker jag :).

Detta kånkade jag runt med gåendes, hade ingen hand fri om jag säger så… ;)

Till en början var det tänkt att jag enbart skulle göra ett blomarrangemang i dessa kurkor med samtliga blommor.

Men krukorna var för små! vet inte hur jag tänkte :). Så jag fick tänka om & plantera lite i varje kruka. Som tur var hade jag även dessa två stora gråa krukor.

& så vattna lite…

Jag älskar verkligen dessa piedestaler från Lagerhaus & vill även ha den allra minsta storleken som kommer matcha fint på utebordet. I den tänkte jag ha en massa påskliljor!

Idag skurade jag även trallen & plockade fram utemöblerna. Tyvärr ska det vara dåligt väder hela veckan med kallare temperaturer. Men jag kunde verkligen inte hålla mig längre haha! Så jag får springa ut & torka bort regnet eller i värsta fall snön :).

Kommentera

