Hemma hos mig · Mat & recept

En himla massa lax

Igår fick jag 5 kg fryst lax i en klump, först blev jag lite bitter & undrade vad jag skulle göra med den där klumpen, men när jag tinade påsen var det fint skurna filéer. Jag har fortfarande 3 kg kvar i frysen och nu även en himla massa matlådor :).

Jag pressade bara lite citron, smulade över fetaost & ringlade över lite olivolja + salt & peppar.

DSC_9939DSC_9927DSC_9917DSC_9869

Det var sååå gott! Av matlådorna som jag fryste in tänkte jag att jag kunde göra laxpasta, någon snabb gratäng eller som jag åt nu, fast med potatis & någon god sås. Jag har helt enkelt mat (läses lax) så att jag klarar mig ett tag framöver haha.

2 thoughts on “En himla massa lax

Kommentera

