Mat & recept

Zucchinilasagne

DSC_0012DSC_00712DSC_0015DSC_0033DSC_0046

Vilket aprilväder det är. I morse var det strålande sol & nu är det spöregn :). Till lunch idag ville jag slänga ihop någonting snabbt, då kom jag på att jag kunde äta zucchinilasagne! Det är så himla skönt att inte behöva hålla på med beschamelsåsen & just att det är ett glutenfritt alternativ.

Istället för lasagneplattor använder du dig av zucchinin som du skär i långa skivor med hjälp av en osthyvel. Sedan är det mesta som vanlig förutom en skvätt grädde som ersätter beschamelsåsen (ung. 1-2 dl) samt två paket mozarellaost på toppen!

Finns massvis med olika recept på google. Jag höftade dock efter eget behag eftersom jag har gjort denna flera gånger tidigare. Åt upp halva lasagneformen haha, liten tjej med en stor aptit ;). Mums!

Kommentera

