Mat & recept

Hälsosamma morotsfrallor

DSC_0426DSC_0420

Först tänkte jag tipsa om mina absolut godaste & hälsosammaste blåbärsmuffins. Men nu har jag blivit helt brödbesatt. Bakar typ varje dag! haha. Så måste dela med mig av lite frukostbröd. Jag har nämligen hittat så många goda recept.

Dessa morotsfrallor är så lätta att göra, nyttiga & samtidigt väldigt oemotståndligt goda! Sitter i skrivandes stund & mumsar i mig en nygräddad ;). Dessutom doftar dem så himla gott!!!

INGREDIENSER
1 – 1.5 dl finriven morot
7 dl havregryn som mixas till ett slätt mjöl
2 ägg
2 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
2 dl mjölk

GÖR SÅ HÄR
1. Sätt ugnen på 250 grader. Riv moroten fint.
2. Mixa havregrynen till ett mjöl i en matberedare/mixer.
3. Vispa äggen fluffiga med en elvisp.
4. Blanda ihop alla ingredienser till en kladdig deg. Låt den stå och svälla i ca 5 min.
5. Klicka ut frallor, ca 8 st på en plåt med bakplåtspapper.
6. Grädda bröden mitt i ugnen i 10 min.
Servera med ett gott pålägg (t.e.x. prästost, kalkon, paprika).

 

Kommentera

