Personligt

Sharing is caring

1495042395763

Som ni vet ÄLSKAR jag mat. Om mat räknas som en hobby, är mat definitivt min hobby!

Ikväll var jag & åt på Kasai som ligger på Linnégatan 18. Jag kan utan tvekan säga att tre utav rätterna var det godaste jag kanske någonsin har ätit: Halstrad oxfilé roll som bara smälte i munnen, alla smakerna i Spicy tuna & såklart efterrätten i form av ett chokladskal (som smälte med hjälp av en rinnande sås) se videon på min insta :). I skalet gömde sig sedan världens godaste glass, hallon, björnbär & ett himmelskt gott ”crisp”. Även kycklingspetten var tokgoda. I looooved it!

Jag vill bara tillbaka & smaka av hela menyn. Om dessa rätter gjorde så att mina smaklökar dansade i himmelen, hur goda måste inte då resten av rätterna på menyn vara?

1. HALSTRAD OXFILÈ ROLL
grillade shortribs, kimchi, vitlökschips

2. SPETT

negimakyckling

3. SPICY TUNA
crispy rice, serranochili, yuzutobiko

4. LAX

sesame

5. CHOKLADSKAL
vaniljglass, salt misokaramell, färska bär, chokladsmulor

Det enda minusen (-) Kasai får är att det är oerhört kallt inne i restaurangen. Sedan är jag en sådan som vill ha ljus på bordet, skulle ha ökat myskänslan & kanske gett rummet lite mer värme. Vill även ha en normal spegel på toaletten, de har tonade rutor :). Annars sjukt snygg inredning. Toaletten går i marmor & mässing. Sånt gillar vi ju!

Ett stort plus (+) är att man efteråt får ett sms av dem där de tackar för besöket. Så himla fin service!

Helhetsupplevelse: 4/5

Kommentera

