Uterum

Paviljong & parasoll

6fbdc5c1-bb09-419e-b3bf-4c9a4327aee1

Jag var jättesugen på att köpa detta snygga parasoll från MIO, med vit ”fot” & grått tyg. Tills jag fick höra att man måste borra det under altanen då det annars lätt blåser omkull. Jag har ju gråa plattor från IKEA så jag kan ju inte fästa parasollet så. Blev jättebesviken…

7902082

… tills jag idag hittade denna paviljong. Just nu har dom ett jättebra pris på den, 1999 kr. Jag hade ju en paviljong från IKEA för några år sedan, Äpplarö, som var vit & blev på grund av det väldigt smutsig fort, så jag slängde den förr-förra året.

Jag har ju även varit i tankarna att slå upp ett grått ”plank” som insynsskydd mot grannarna till höger, eftersom mina buskar bara är 40 cm höga. Det behöver jag ju inte göra nu om jag köper denna paviljong (som dessutom är mycket finare än Äpplarö) för då kan jag ju även dra för draperiet både mot grannarna mittemot & till höger. Smart tänker jag ;). & så var den ju som sagt väldigt fin.

Jag har ju grått & vitt på min uteplats så den kommer ju passa in kanon! Tänkte åka & kolla på den i veckan & eventuellt köpa när lönen kommer på onsdag :)

Kommentera

