Uterum

Jakten på paviljongen

IKEA

31e60c7c3e2ff13c3447bf26b802b44e39fc135bf36389363285644e437b1c3a

Denna modell på paviljongen hade jag förr-förra året, men slängde den tyvärr efter en säsong då taket blev skitigt & helt förstört!

JULA
7902082

Vilket äventyr! Jag lurade först med mig pappa till Jula i Uppsala för att köpa denna gråa paviljong ovan. Väl i butik visade det sig att dem hade sålt slut på 35 paviljonger på två dagar samt att det inte skulle komma in några igen, då det var helt slut på centrallagret! Hur var detta ens möjligt? Vem förutom mig var så besatt i denna paviljong? haha.

Jag blev så himla besviken då jag verkligen sett framemot att köpa den (har inrett hur det kommer se ut på min uteplats med den redan i mitt huvud) & jag var beredd att göra vad som helst för att få tag på ett exemplar. Det visade sig att det fanns några ex kvar i Häggvik som skulle stänga om 2h!

Världens underbaraste pappa åkte med mig ända till Häggvik för att jag skulle få den. En spontantur för en liten paviljong! Tänk om alla var som honom <3 känner att jag står i sån stor skuld på grund av att han alltid ställer upp så mycket. Skulle jag ge honom hela världen skulle inte det vara tillräckligt nog.

Jag är just nu lyckligaste tjejen i stan, nu hoppas jag bara att den är hel i kartongen också & att det blir lika awesome som jag har tänkt mig! wiee. Resultatet kommer nästa vecka ;). Sedan ska jag sitta & mysa på min uteplats alla sommarkvällar som tillåter det <3

Kommentera

