Personligt

Pinchos

20170603_203351DSC_0842DSC_0829DSC_0846DSC_0850Stekta räkor med aioli

DSC_0860
Västerbottenpaj med skagenröra

DSC_0857Plankstek med chilibea

DSC_0862Crème brûlée

Idag åt vi på Pinchos, en urmysig tapas ”app-restaurang” som ursprungligen kommer från Gbg, men nu finns lite överallt i landet. Sthlm får sin andra restaurang i Juli & Uppsala i slutet av sommaren.

Hela stället är egentligen en upplevelse i sig då det är cirkusinspirerat & lite Moulin Rogue. Inredningen är verkligen tokigt mysig, där vissa rum är lite speciellare än andra. Jag ÄLSKAR konceptet & kommer garanterat att komma tillbaka enbart för ett glas Sangria & en efterrätt… eller för räkorna med aioli såklart ;). Tycker hela stället bara är mysigt att sitta på!

Du sköter alltså din beställning själv via appen & när maten är klar visas det på skärmen & du går då & hämtar din planka med de beställda rätterna på.

Jag glömde såklart att fota alla rätter, kom på det efter att jag börjat käka. Bland de godaste rätterna tyckte jag nog räkorna med aioli & getost med rödbetorna var. Oxfilén var dock extremt torr & inget jag skulle ta igen på denna restaurang. Nästa gång tänker jag testa buffalo wings, svamp risotton & daim brownien  :)

Smidighet: 10/10
Upplevelse: 9/10
Inredning: 8/10
Mat: 7/10

Kommentera

