Outfits · Personligt

Oldie but a goldie

20160914_14314520160914_142218Linne H&M / Jeans Bikbok

Idag var jag hos doktorn för att kolla upp mina bestående magproblem. Jag ska sluta med all gluten i tre veckor (får inte ens äta en smula) & sen efter det ska jag sluta med all laktos i tre veckor. Doktorn trodde nämligen att jag både är gluten & laktosintolerant.

Dock tror jag inte att det kommer bli alltför svårt att sluta med gluten, då jag redan känt att jag får så mycket smärtor när jag t.e.x. äter vete att jag redan börjat skära ned på det. Dock har jag slarvat & inte dragit ned på det helt, utan köpt typ saker med mindre gluten i bara. Som innan läkarbesöket tryckte jag i mig knäckebröd med vete & frön för att jag tänkte att det ändå bara var så liiiiite vete i det, men endast en smula kan typ döda magen tydligen.

Sen skickade hon en remiss för att kolla tarmarna & så gjorde hon ett blodprov som kan visa om man har fel i sköldkörteln (tror hon sa sköldkörteln?) :) för det kan också bidra till tarmproblem tydligen.

Åh jag älskar verkligen min husläkare, hon tar alltid en på så stort allvar. Nu hoppas jag bara att nästa läkartid ligger på en dag då jag är ledig, annars blir det inte mycket sommarjobb för min del haha. Tog nämligen ledigt idag för att kunna gå på denna läkartid :)

Passade även på att gå & fixa mina ögonbryn & fick bästa resetipset av hon jag går hos. Till en mysig rätt oupptäckt ö i medelhavet!!! Eller jag visste iallafall inte om den. Så dit vill jag i sommar & till Pula (Kroatien) & Venedig!

Nu ska jag göra tonfisksallad & knåpa ihop en glutenfri receptbank, så att jag slipper fundera vad jag ska äta till frukost-lunch-middag varje dag :). Men oftast kan man ju äta som vanligt bara utesluta pasta & ersätta med quinoa, zoodles, bönpasta, ris etc. vilket jag egentligen redan gör. Så det är typ mina mackor på morgonen som måste ryka & ersättas av hemmagjort fröbröd ;)

Kommentera

