Mat & recept

Fröbröd & nyttiga chokladbollar

DSC_1301DSC_1306DSC_1290DSC_1277

Åh jag har storhandlat idag. Haha veckans bästa. Köpte hur mycket bär & frukt som helst: bananer, apelsiner, päron, kiwis, ananas, jordgubbar etc. Gös & rödingfilé, Paulins superflingor & en himla massa mer. Jag älskar att handla mat, baka & laga mat haha.

Jag har precis bakat mitt absoluta favoritfröbröd, som är helt rykande färskt :) & nyttiga chokladbollar med banan som bas. Jag brukar annars göra ett par supergoda med daddlar (100 g hackade kärnfria dadlar, 2 msk kokosolja, 3 msk kakao & rullade i kokos). Daddelbollarna är gudomligt goda & lite sötare än dessa nedan. De nedan har en kraftigare smak av banan.

Ingredienser till dessa bollar har man dock oftast alltid hemma ;).

DU BEHÖVER:
2 mogna bananer
3 dl havregryn
2 msk kakao
1 msk kaffe

Garnering
ca 1 dl kokos kokos

GÖR SÅ HÄR
1. Mosa bananerna med en gaffel.
2. Blanda ihop bananerna med resten av ingredienserna.
3. Rulla bollar av smeten och rulla dem i kokos. Förvara dem i kylen.

Jag tror även att det skulle vara gott att blanda ned kanel & äkta vaniljsocker i smeten. Ska prova det nästa gång. Dessa chokladbollar måste ni bara prova!

Kommentera

