Personligt

Saker som är big NO under bussresan

20160725_10204720160725_101814

Jag har börjat störa mig så otroligt mycket på allt knasigt som folk gör när dom åker buss. Här är några punkter du genast bör sluta med på bussresan (eller på pendeln).

Stör mig otroligt mycket på:

1. Folk som får för sig att ha en hel picknick på bussen!!! Matlåda med vitlök, chipspåse som prasslar. Vid längre bussresor där det kan krisa & hungern sätter in. Ät i sådana fall mycket hellre en banan eller en mjuk macka med smör!

2. Folk som spelar hög musik längst bak i bussen & verkar tro att det är hur coolt som helst. Riktigt ocoolt…

3. De som pratar superhögt i mobilen. & ännu värre med högtalaren på! Vi andra vill inte höra.

4. Folk som verkar tro att ”ditt säte är mitt säte”. Som brer ut sig på sätet bredvid (när någon sitter där). Jag vill inte ha dig i mitt knä.

5. Att hosta eller nysa hej vilt utan att bry sig om andra i bussen. Finns inget värre än att få någon annans saliv i nacken. Nys & hosta i armvecket!

6. Tuggumi, äppelskruttar & colaburkar på sätet. Hur ser det ut hos er hemma? Ta med er skräpet!

7. Folk som målar naglarna på bussen & tvingar andra att andas in giftet. Allvarligt talat så stinker det hur extremt mycket som helst. Kemikaliebomb! Jag kan erkänna att jag själv har råkat gjort det, men när jag fick smaka på min egna medicin gör jag aldrig om det igen ;).

8. Folk som sitter längst ut när det är proppfullt.

Har jag glömt något?

Kommentera

