Mat & recept

Glutenfria våfflor

DSC_1429

Jag blev toksugen på våfflor men hade inget glutenfritt mjöl hemma. Googlade lite snabbt & hittade sedan detta underbart goda recept! Kan inte förklara hur gott det var haha, funderar på om jag ska göra en till sats nu på direkten & jag tror även man kan göra typ våffeltårta med dessa haha, sååå gott!

Våfflorna fastnar inte i våffeljärnet & är verkligen magiskt goda. Jag tycker inte heller att man känner någon banansmak, eller så är det jag som är så van att äta bananpankakor ;). Tycker att kokosmjölet gör det lilla extra också! & hur gott är inte hjortronsylt?

Bananvåfflor – 3 stycken
1 stor mogen banan
2 ägg
2 tsk kokosmjöl
2 tsk fiberhusk
1 krm kanel (går att utesluta)
ev. 1 tsk honung/annan sötning

Mixa samman alla ingredienser. Låt svälla i ca 10 minuter. Smörj ett våffeljärn med smör och gör våfflor utav smeten.

& toppa sedan med grädde, sylt eller bär!

Kommentera

