Min tid i Oslo · Personligt

Oslo i mitt hjärta

Kvarteret

oslo1-tilecollage

I det här kvarteret ska jag ha praktik i höst. Alltså hur fint är det inte? Jag längtar typ hur mycket som helst just nu. Tycker det ser fantastiskt fint ut. Lägenheten ligger ca 15 minuter (gångväg) ifrån praktiken. Åh jag hoppas så innerligt att jag kommer ha världens bästa praktikveckor. Har typ alltid velat flytta till Norge, så trivs jag som fisken i vattnet kanske detta urmysiga kvarter blir min framtid ;)

Lägenheten

oslooooo.png

Jag har egentligen varit påväg att boka två helt andra boenden, ena lägenheten hann precis bli bokad framför näsan på mig & den andra hyresvärden hyrde inte ut lägenheten månadsvis.

Idag hittade jag tillslut samt bokade denna lägenhet ovan, hade såklart hemskt gärna velat ha stuckaturdrömmen som jag hittade, men hallååå jag ska inte bosätta mig här… än… bara göra min praktik, så ett tak över huvudet är ett tak över huvudet ;).

Lägenheten är belägen i ett utav Oslos finare områden, det märke jag efter att jag hade bokat boendet.  Enligt Wiki ligger stadsdelen i Oslos västra del & har genom åren varit ett bostadsområde för överklassen & har idag bostadspriser som hör till de högsta i Norge.

Sååå vi kommer nog förhoppningsvis bo centralt & i ett mysigt område i alla fall. Nu är det bara upp till mig att göra upplevelsen hur bra som helst :)!

 

Kommentera

