Personligt

The best…



…. dinner I ever had ;)! Haha jag vet att jag är känd för att säga ”det här är det bästa jag…” lite för ofta. Men den här oxfilén, pommesen & bean satt så himla fint ikväll. I Porte de Saint-Cloud & betyget är på riktigt 10/10. Allt var verkligen sååå bra tillochmed tomaten haha! & de som jobbar där är <3.

Personligt

I guess it goes to show that you just never know where life will take you. 



…You search for answers. You wonder what it all means. You stumble, and you soar. And, if you’re lucky, you make it to Paris for a while. – Amy Thomas

Idag strosade vi runt i Montmartre, åt lunch & solande! Det har verkligen varit sommarväder hela dagen & man kunde springa runt i klänning & ballerinas. Jag har sommarfeeling i hela min kropp.

Sacré-couer var helt magiskt, hinner man inte med så mycket & är här på vår/sommaren måste man bara dit & gärna ha picknick i backen… åhh.

Efter det åkte vi till La Fayette, gud vilken lyxig galleria… fanns allt & lite till ;)! Vi tog oss även upp på takterrassen (& solade lite mer) där uppe finns en restaurang/bar med utsikt över staden. Riktigt underbart!

Personligt

Roomies


Vi hittade världens mysigaste lilla hamburgerställe som heter ”Roomies” igår. Det verkar vara ett riktigt populärt ställe för fransmännen själva. Vi hängde på låset tillsammans med dem när de öppnade! & det var sååå gott. Man fick först välja vegetarisk eller nötfärshamburgare (jag testade den förstnämnda) sedan fick du välja en av fem olika ostar som du ville ha på, samt valfria grönsaker & även valfri sås. Du fick alltså kombinera din alldeles egna hamburgare. Dock var menyn såklart på franska så kassören fick översätta varenda ingrediens :D. Chilligt hamburgerhak (10 – 20 euro). Betyg 7/10.

Nu ska vi snart bege oss till La Fayette & eventuellt Sacré Coeur & Montmartre!